Błędy za kierownicą

błędy za kierownicą

Margines błędu za kierownicą

Chcąc ograniczyć ryzyko związane z poruszaniem się samochodem każdy kierowca powinien jeździć z marginesem bezpieczeństwa (szczególnie na krętych drogach). Nie ma kierowcy idealnego i nawet najlepszym zdarzają się błędy za kierownicą. Styl jazdy z świadomym buforem zapasu nie powoduje przekroczenia granicy przyczepności. Granica chwilowej widoczności umożliwia kontrolę nad odcinkiem drogi na którym jest zdolny zatrzymać się w przypadku dostrzeżenia nagłego niebezpieczeństwa (przeszkody). Dojeżdżając do niewidocznego zakrętu czyli łuku drogi przez który nie można zobaczyć co znajduje się za zakrętem (zakręt w lesie) powinieneś ograniczyć prędkość by móc skutecznie zareagować na to, co niespodziewanego może się zza niego wyłonić.

Niezbędny odstęp

Odstęp od pojazdu poprzedzającego powinien być na tyle duży aby podczas jego hamowania awaryjnego nie doszło do najechania na jego tył pojazdu. Wraz ze wzrostem prędkości odstęp powinien rosnąć. Najlepszym sposobem na jego mierzenie jest czas i powinien wynosić minimum dwie sekundy. Mierzymy go w myślach, odliczając w głowie czas w jakim dojedziemy do puntu który minął pojazd jadący przed nami. W chwili gdy kierowca samochodu podróżującego przed nami, przejechał obok znaku, drzewa, słupka kilo-metrażowego rozpoczynamy odliczanie sekund. Kiedy znajdziemy się w puncie w którym był kierowca przed nami, możemy określić odstęp czasowy dzielący nas w sekundach. Pamiętaj że niekorzystne warunki drogowe powinny wydłużać bezpieczny odstęp nawet do kilku sekund.

Błędy za kierownicą eliminowane na szkoleniach

W Polski Event nauczysz się hamowania awaryjnego, poznasz zasadę bezpiecznego odstępu i szybkiej jego weryfikacji, sprawdzisz drogę rzeczywistego hamowania awaryjnego na różnych nawierzchniach. Firma wykorzystuje w swoich usługach innowacyjne środki dydaktyczne wspierające proces szkolenia. Część teoretyczna szkoleń jest realizowana za pomocą e-learningu, natomiast praktyczna wykorzystuje systemy telemetryczne. Zajęcia z techniki jazdy realizowane są na jedynej w Polsce specjalnej nawierzchni poślizgowej. Mobilna płyta poślizgowa pozwala na trening obrony przed poślizgiem podsterownym, nadsterownym i czterokołowym. Symulator dachowania idealnie nadaje się do przedstawienia użyteczności pasów bezpieczeństwa i prawidłowej pozycji za kierownicą. Refleksomierz pozwala na trening czasu reakcji i daje wyobrażenie jak ważny jest refleks dla kierowcy. Dzięki treningom na symulatorze SimFlex kierowca zwiększa szanse obrony za kierownicą w sytuacji zagrożenia drogowego.